Pages

Monday, March 23, 2009

FOUR BROTHERS

Sebelum aku menulis blog ini, dah tiga kali it was deleted because my pc 'bergurau' lagi dengan mainkan game 'jom bagi tuan aku bengang', dengan suka-suka mati berkali-kali. So ini kali keempat aku menulis dan tulisan yang berlainan. Bodoh punya pc, aku campak ko ke tasik hujung bulan ni lepas gaji.

Aku sekarang hidup bujang di bandar besar. With new friends yang aku dah anggap macam adik-beradik sendiri. Which is fun.

I've been living my whole life with my sisters and my mom. And most of my cousins were females and less male. So, i grew up living life comfortably with girls surrounded me. And i picked up the female traits in me. It is safe to say that i'm 50/50 of boy and girl.

I notice my girly side..:-
1) loves fashion
2) loves grooming
3) appreciates beautiful stuff
4) loves chick flicks
5) damn sensitive
6) sensitive towards others
7) selesa berkawan dengan perempuan
8) pandai menilai lelaki kacak.geli betul.hehe.
9) sangat setia dan menghargai
10)suka memasak dan berkebun.

and my boyish side..:-
1) suka keganasan
2) suka sports
3) sukakan gadis,wanita,perempuan..hehe.
4) suka flirting.
5) suka buang masa.
6) agak semak jugak sometimes.
7) suka membazir
8) a bit reckless.
9) degil.
10)full of pride.

I was made of all of that. Sekarang aku hidup dengan 'adik-beradik' lelaki in one house. And i enjoy it. Berlainan umur, sifat, hobi dan perlakuan. We are brothers. Dan setuju dengan itu, kitorang memilih Dato' Murad sebagai imaginary father kitorang. Seringkali argument kitorang agak tak relevan dan tak munasabah. Contohnya, kitorang seringkali berebut perempuan dalam tv?haha!

It was fun though, acting all stupid. Dan yang sulung tidak masuk campur sebab malas nak layan. Kitorang terdiri dari yang paling tua Jai@Brada, aku yang kedua, Azree dan Ejan.


AZREE


BRADA@JAI


EJAN The Bongsu

Dan seperti biasa, yang bongsu akan sentiasa dibuli.

Rumah bujang kitorg bkn rumah bujang tipikal, tapi a type of house a family lived in. Lengkap dengan segala perabot dan appliances tanpa satu pun kekurangan. Dengan bilik masing-masing dan sedar dengan fungsi masing-masing di rumah, agak fun lah. Tugasan memasak diberikan kepada aku dan Azree. Mengemas dan lain-lain diberi kepada Ejan. Oh, yang sulung tidak perlu berbuat apa-apa. Sebab most of the time dia yang beli groceries and stuff.

So, aku bahagia dengan famili baru aku ini. Yang paling aku suka, money was never an issue. Yelah, anak-anak Dato' Murad. Haha.

Aktiviti kegemaran dirumah:
1) menyanyi sambil memetik gitar beramai-ramai. lagu rock kapak it is.
2) buat air teh dan minum sambil cicah biskut kering.
3) menonton DVD.
4) supper di tengah malam.
5) berebut perempuan dalam TV.
6) bermain video games dan berebut.

Yeah, sangat best. Now i have the experience with brothers. Truly loving it.

2 comments:

the narrator said...

nice piece of writing :)

Nurul Ain said...

what a wonderful life