Pages

Tuesday, March 24, 2009

the latest addiction

sepanjang hidup seorang manusia memang penuh dengan karenah dan kebiasaan. dan yang agak memburukkan keadaan bagi aku, ketagihan.

yela, addiction aku dari zaman kecik-kecik dulu yang bertahan zaman sekarang, ialah membaca.haha. kalau benda tu dalam kategori elok, ia dipanggil hobi. bodoh betul. aku suka membaca komik, dan komiklah yang telah membentuk keperibadian aku yang agak comical dan otak aku penuh dengan jawapan-jawapan dan pemikiran kreatif. bahan-bahan bacaan aku tidak tetap, dan range dari kamus bergambar hingga ke bahan bacaan berunsur ilmiah keagamaan. yeap, kadang-kadang aku fikir kenapa aku tak memilih sangat pembacaan tapi bagus jugak. banyak pemilihan topik untuk bercakap dan dalam arguments dan penyelewengan kata-kata, aku boleh sentiasa menang.

dan aku agak menghargai kecantikan dalam semua kategori sama ada manusia atau benda tidak bernyawa...dan itu bukan hobi atau ketagihan, obsession maybe?hehe.

aku tidak faham jugak orang memilih untuk ketagih ke atas benda yang memudaratkan. rokok dan dadah. bapak aku merokok dari zaman sekolah sampailah sekarang, sihat aje sifatnye. hmm..not so bad lah maybe. tapi jumlah yang dia spent dah boleh beli sebuah rumah, that's what my mom told me. to me, yang memudaratkan adalah pilihan sendiri, mati atau tidak kerananya, adalah ajal.

yeah, lantak lah ketagihan orang lain.

ketagihan baru aku sekarang di introduce oleh seorang sahabat bernama Rizal.

Aku dah terjebak dalam ketagihan online shopping dan telah berjaya spend Rm500 dalam masa 3 hari dan aku masih lagi tidak dapat dan tak nak menahan diri dari membeli. seriously, aku dah berjaya beli barang-barang yang aku tak plan nak pakai pun dan aku tak boleh pakai pun. Seperti hand bag Gucci? dan 3 jam tangan? purse Prada?

Balance di dalam akaun pun turut mengempis. Aku percaya, dengan kelebihan klik di jari menjadikan aku lebih miskin jika aku masih berbelanja begini. Amaun di dalam akaun cukup untuk hidup 2 minit je lagi.

Dammit! Curse them online sellers!

Agak mengarut ketagihan baru ni. dan aku pula membayar untuk semua itu. jeez~

3 comments:

Anonymous said...

urm.. biar betul u beli bag gucci n purse prada tuh...

bak sini kalaw tak maw pakai :))

**mgeeeeeeeee**

Nabil Hussein said...

oh yess..sure..be my valentine?;p

Nurul Ain said...

can't believe it
huhu