Pages

Sunday, June 14, 2009

bila rumah sendiri menjadi penghalang untuk ke depan

so, aku sekarang berada di rumah parents di kedah. my sisters are currently on their semester break so, semua berkumpul dirumah. i gotta say, that i love sungai petani very much cause it is not a hustle and bustle kinda city..just a relax one.

yg terbaik tetap makanan di sini that i cudn't possibly find somewhere else.

sebab tu kalao blik sini jek aku akan tambah berat badan dalam 5-6 kilo. plus dengan epidemic kemalasan yg dibawa pulang oleh adik dan kakak aku.

semua pulang ke rumah masing-masing musim cuti semester nih termasuk semua kawan-kawan sekolah dulu. akan pulang dan kitorang akan berkumpul membuat aktiviti-aktiviti. tak kira berfaedah ke tak, semua buat.

bila tgk kawan-kawan yg stay di sungai petani, menganggur dan tidak ke mana-mana. well, aku rasa bertuah. some of 'em seriously lagi pandai dari aku. tapi kadang-kadang mungkin sebab selalu berada di atas ketika membesar menyebabkan seseorang merasa tidak perlu berusaha. and that happened to my friends. too bad. it can't be help now.

i blame it on bad parenting. and it's true.

bila di rumah, semua berkumpul dan akan buat aktiviti yang sama. aktiviti yg agak tipikal pulak. iaitu melepak.



aku pun turut melepak sama macam time sekolah dulu. dan port yg sama, port zaman sekolah jugak. hisap rokok dan berborak topik kosong 2-3 jam. hebat. dan aku belajar cara untuk gulung rokok daun dengan aktiviti ini. yes. sgt berbangga.

bila malam pun melepak jugak. tapi tempat lain. di warung di jam besar sungai petani.



ini je gambar aku dapat carik kat internet. haha. actually dkat sebelah kiri ada a street of warung kat situ. situlah tempat kitorang lepak. again f0r 2-3 hours dengan berborak kosong. pretty much like it. kalau hari-hari yg agak semua ada, kitorang akan bermain futsal kemudian akan melepak jugak di sini. wah. that's pretty much it. itu je aktiviti yg aku bole layan kat sini.

aku akan berada disini sehingga adik dan kakak aku habis cuti semester. and epidemic malas akan menyelubungi hidup aku selama sebulan lebih disini.


p/s: gotta leave. fast. tak maju otak aku.


1 comment:

Anonymous said...

tajuk tu kena dengan aku skali..sbb tu aku f4 aku pindah skolah..haha