Pages

Thursday, April 9, 2009

Aku suka satu ketika dulu

Bila aku yang agak awal mula bekerja, sedangkan kawan-kawan sebaya aku semua masih sibuk belajar dan yang tak belajar, masih wujud untuk menghabiskan duit mak bapak; dan adanya jua yang bercinta asasnya menggunakan duit mak bapak, membuatkan aku kinda terfikir.

Dari mana diorang dapat idea tu semua?

Dan aku terfikir tentang aku jugak, apahal aku dah bertungkus-lumus bekerja sedangkan ada yang tak pedulik pun dengan konsep yang bawak sekarang?

Hmm..yeah, terbukti pemikiran lain-lain. Sedangkan mereka yang lahir dalam generation-Y; yakni semua remaja sekarang, sudah meningkat dewasa. menjadi pelopor kepada dunia yang boleh menjuruskan kita kepada 2:-

1) Menjadi sangat mengada-ngada dengan apa yang ada sekarang dan kalau suddenly kemudahan semua hilang, akan jadi porak-peranda lah dunia diorang.

2) Mengambil kesempatan ke atas unlimited possibilities of today's world untuk dikenali, untuk berjaya dengan lebih mudah dan dalam jangka masa yang pendek.

So, aku pilih untuk jatuh pada golongan kedua. Seriously, aku buat duit dengan bekerja secara bebas dan aku bebas berbelanja. Aku suka. Though, kawan-kawan aku kagum and turut terlibat dalam sesi mengepao wallet aku, tetapi diorang tak dapat menerima konsep kerjaya aku. Katanya, 'macam tak terjamin, elok lagi kerja kerajaan..'

Yela. depends lah ape matlamat hidup engkau!

Kalau katanya nak financial freedom, mati hidup balik 12 kali pon takkan dapat capai kalau otak masih fikir nak berkerja makan gaji yang memang tak cukup sampai bila-bila. So, aku memilih untuk menjadi business owner dalam usia ini so aku senang di masa hadapan.

Bila aku sendiri sedar cara aku bekerja..kawan-kawan yang aku ada sekarang..kenalan-kenalan aku..aku kagum dengan pencapaian aku.

i) Aku yang paling muda
ii) Kawan-kawan aku paling muda ialah 27 tahun
iii)Kenalan aku ialah orang-orang tua yang berpangkat paling tinggi
iv)Aku kena berlagak dewasa
v) Kadang-kadang tak paham dengan lawak orang tua

hehe..bukanlah riak.tapi sekadar menceritakan.

plus, aku berupaya hook people up with interview kerja yang diorang nak.hehe.

Sekarang agak selesa dengan hidup, dengan ability untuk berbelanja dan waktu yang fleksibel.haaaa..what a life!

p/s: hehe.bila tengok balik,agak riak lah.harap dapat ditelanlah ye~:)

1 comment:

Lady Dyla said...

itu bukan riak..
itu berpuas hati dgn pencapaian sendri..

I still blajar..
bkn takat menghabiskan duit Mamaku..
tp i juga mnghabiskan duit tax payers..
Tapi mgkn itu bonus utk i for breaking my leh *not so* in my SPM..

Im not meant for this profession..
With the attitude that i have... i am th last person to be in this profession..but well.. i have to adapt.. Destiny are meant for us.. We are not meant for destiny.