Pages

Thursday, April 23, 2009

memakai topeng lagi mudah dari wajah sendiri

hidup semuanya tentang lakonan.

dan bagi aku, memakai topeng lebih mudah dari wajah sendiri.

sebab aku lebih menjiwai watak dalam hidup aku.

aku lakonkan hidup aku dengan alter ego aku.

aku lakonkan ikut keperluan keadaan, masa dan tempat.

aku lakonkan hidup aku ikut kepada mood aku.

dan semua itu adalah pilihan.

dan tujuan lakonan itu semua supaya segala kejadian menjadi yang paling baik dan memihak kepada aku.

setiap hari perlu memilih watak untuk dimainkan dan perlu memilih jalan cerita yang terbaik untuk hari-hari aku.

tetapi tak bermaksud aku menipu, aku hiprokrit. aku memilih untuk meluahkan, untuk menjalani kejadian dengan keadaan dan kewujudan yang terbaik sekali. mudah untuk aku hadapi dan mudah untuk aku jelaskan. semua yang dijelaskan itdak menipu, semuanya jujur, semuanya betul, cuma story telling cerita dilakukan oleh watak yang berbeza.

dan terkadang, watak dilakonkan untuk bertujuan mengelakkan diri, untuk mengambil kesempatan dan simply just to ignore.

yeah, just agree. everybody does it. everybody lies with a straight face.

No comments: