Pages

Monday, April 20, 2009

Bola itu bulat, so does life

haa...agak mudah untuk kecewa dengan apa yang sgt penting dalam hidup aku sekarang. bolasepak.

1999 was the best year untuk aku sebagai devil's fan. yeap..3 piala dalam tangan dan dunia eropah di dominasi. aku muda masa tu, form 1. dan agak gila menjerit melihat kemenangan yang tidak disangka. 3 kemenangan yang tidak disangka. and sangat impressive untuk aku.

an semalam, manchester united terkandas untuk peluang mencipta rekod untuk membawa 5 piala seterusnya pulang. kini hanya tinggal 4 piala. wah, kecewa sebagai peminat. ( aku juga peminat brazil,kedah dan tidak kurang pasukan malaysia. yelah, negara sendiri kena la sokong.)

ketika kemenangandah pun dianggap kepunyaan, the unexpected happened. kekalahan datang. yeap, figuratively speaking, bola itu bulat, anything could happen. so does life.

kekalahan manchester united is not the only thing yang aku perlu telan sekarang, ( oh, kalah memang akan dihina jiran tetangga yang pembenci united. ) aku jugak perlu tengok kekalahan dalam hidup aku sekarang dan easy untuk aku nyatakan yang agak fuckloads of shit i have to deal with right now. to list it;

1) the losing grip of manchester united's game

2) perlu terima hinaan united's haters ( pendengki diorang ni, tak boleh nak menang, so perlulah membenci kepada yang menang. agak sore loser jugaklah.)

3) desktop aku rosak dan sekarang mampu bergerak dan hidup dengan nilai-nilai hidup sebuah desktop yang minimum. menganggu kerja aku.

4) kejatuhan nilai matawang malaysia..kecik sangat nilai duit malaysia!!

5) loans through jabatan kerajaan tidak approve, dengan alasan sudah takde duit..( untuk rujukan tentang perkara ini, lihat nukilan pada akhbar yang menyatakan MARA kehabisan dana ditambah pula dengan kementerian pembangunan usahawan dibubarkan baru-baru ini, so usahawan agak tersedak la kebelakangan ni..including aku..aduiii..)

6) ketandusan dana untuk bisnes yang baru nak berkembang.

7) bapak aku tak approve dengan tidak bekerja sebaliknya berbisnes..( bah, 9/10 rezeki itu datangnya dari berniaga, harap maklum..)

8) wah, hutang plak makin banyak sebab aku ni risk taker yang optimist. sekarang sudah tersedak sikit.

9) Kerapkali direject dalam usaha ku. biasa lah tu.

10) aku bakal menyusahkan diri jika dalam masa seminggu ini prestasi bisnes aku tak improve. (wahh..aduih..sakitt..idea!!!mana kamu di saat aku memerlukan..!!)

so, bila aku dengar orang bercerita tentang cinta, study, masalah cinta, masalah study..abah korang. masalah akan tetap jadi masalah kalau takde duit. bengong.

sekali lagi korang cakap ' money can't buy happiness..', aku berniat untuk tumbuk korang. takde duit korang happy ke?

TAK KAN? so statement itu tidak boleh dipakai sama sekali.

yeah, bila tengok kemenangan manchester united 1999.. aku pikir balik, ketiga-tiga piala yang dimenangi masa itu semua tidak disangka-sangka. yeah, seriously.

i think it would be alot easier in life kalau kita expect the unexpected?

agak relevanlah kan?

tapi kita nak expect the unexpected macam mana kalau kita sendiri tak tahu the unexpected tu apa? so, jadi mengarut la pulakkk..

jeez..fuckload of shit will still happen..

No comments: