Pages

Tuesday, January 13, 2009

Agak luar biasa bagi aku

Sebenarnya aku termangu jugak kadang-kadang. Kenapa aku sibuk bekerja sedangkan kawan-kawan aku yang lain sedang sibuk nak sambung belajar?

Bukan aku nak cakap yang diorang nak sambung belajar tu salah, just the fact I’m different dari pemikiran makhluk-makhluk yang tipikal and agak rutin. Most people kat Malaysia or masyarakat kita sendiri la, membesar memikirkan yang kita perlu berpelajaran tinggi untuk diiktiraf berjaya.

And aku tak percaya sekelumit pun semua tu, dari bangku sekolah lagi.

Memang aku tak kata yang belajar tinggi-tinggi tu salah, cuma bagi aku, aku boleh belajar dimana-mana and dalam pelbagai bentuk.

And untuk makluman, aku mempunyai tugas untuk menguruskan bisnes aku sendiri. Dalam kerja aku, pernah aku berjumpa dengan orang yang berpeluang interview Nor Amalina, budak yang dapat 22A1 tu..and dari cerita the person who interviewed her, most of the top flight oversea university, Harvard and so on, tak impress langsung dengan dia and tak interested nak bagi scholarship.wah.i did ask why and he said that she might be theoretically intelligence but simple questions as easy as using common sense, she couldn’t answer.

Yes,termaktub di situ pemikiran aku tak salah and pilihan hidup aku menuju ke arah yang betul. Kalau ada makhluk atau sesiapa diluar sana nak judge aku dengan apa sijil or tahap pelajaran, sila jawab dulu.

“kau ada berapa juta dalam poket atau akaun bank kau?”

Sila fikirkan secara mendalam jawapan untuk soalan itu.

Aku memang takde masa nak enjoy, nak joli katak macam remaja-remaja lain, tapi harap maklum, tatkala remaja-remaja lain sibuk bekerja nanti, aku nak goyang kaki. Sementara aku masih muda, aku nak berusaha bekerja and kumpul pengalaman.

Aku bersyukur jugak la dikurniakan otak yang lain sikit fungsinya dan pemikirannya. Dan requirement untuk sesuatu makhluk dipanggil berjaya adalah jumlah juta dalam akaun ye.so jangan cakap aku bodoh tak sambung belajar or tanya kenapa. Kerana aku hanya mendengar kata-kata mereka yang ada jutaan ringgit di dalam akaun atau poket.

Untuk makluman lagi, lepas belajar kalau nak bekerja dengan orang, tak payah lah buang masa. Kalau tak puas hati dengan statement aku, yes.kita boleh berhujah.

I will be very happy to berdebat secara aman.

2 comments:

Elsa S said...

dude, u've been awarded with something. IF you have free time, u can do de tag :D

Nurul Ain said...

perkara yg kdg2 x terpikir...
thx 4 ur writting