Pages

Tuesday, January 13, 2009

Go figure

Life agak jahat sebenarnya.haha.pretty bold statement.bukan nak menduga kuasa Tuhan atau mengeluarkan statement yang bole menunjuk kejahilan, tapi in sense yang agak kelakar.

Betul kan,life selalu dangle benda yang kita nak depan mata kita.dah tau kita memang susah nak dapat that thing.

and selalu bila kita tak perlu that one thing, selalu je ade.

Familiar?haha.benda macam ni la yang membuatkan kita take things for granted.

Sangat simple.life dangles evrything yang wujud dalam dunia ni depan mata atau sekeliling kita.benda yang kita ada,memang selalu ditunjukkan kat kita.tapi manusia jahil, kurang fokus, tiada rasa bersyukur. Kita tend to focus kepada benda yang kita takde. and we ended up losing everything.

Tujuan sebenar kita nampak atau dapat apa yang kita dah ada, so Tuhan nak tengok whether kita bersyukur atau tak.example,tangan yg attach kat badan kita.pernah tak sekelumit kita bersyukur dengan dua tangan yang kita ada?pernah tak?(bersyukur bagus,tapi mmg takkan dapat lebih).

bila kita kejar benda lain dengan rasa tamak, kita hilang apa yang kita dah ada; sebab kita tak bersyukur dengan apa yang dah ada.
and Tuhan letak hukum ni ke atas semua makhluk.adil.tak kira agama and bangsa.

fikir sendiri,go figure.

start bangun pagi,bersyukur dulu yang korang hidup rather than complain kenapa korang hidup.

p/s: gratitude penting sebab kat luar tu ade yang hidup lagi susah.compare life korang dengan Palestinians.best tak hidup sekarang?

No comments: